איך תבחרו עץ לגינה שלכם?

איך תבחרו עץ לגינה שלכם?

בחירת העצים בתכנון, עיצוב והקמת גינה ביתית, הוא חלק מאוד מהותי וחשוב.

באופן טבעי לצד צמחים ושתילים שונים, סביר להניח שאנחנו נרצה גם שיהיו בגינה שלנו מספר עצים שישמשו למטרות שונות.

במאמר זה אנחנו נסביר כיצד עושים את הבחירה הנכונה על פי מאפיינים שונים, זאת במטרה לייצר גינה מושקעת, ייחודית ומרשימה. חשוב לקחת בחשבון, לא כל הגינות דומות, ומן הסתם לא כולן מתמודדות עם תנאים דומים, לכן כל אחד צריך לעשות לעצמו סדר עדיפויות מסוים ולעבוד עם פרמטרים שיכולים להתאים לגינה שלו ולעזור לו.

לפני שנציג כאן שורה של מאפיינים שיכולים להשפיע על בחירת העץ לגינה, חשוב לזכור כמה נקודות. ראשית, מוטב שאנחנו לא נחליט על כך לבד אלא נתייעץ עם גורמי מקצוע  שיכולים לעזור לנו בנושא. שנית, מוטב שאנחנו נבחן את האופציות השונות שעומדות לרשותנו, ביחס גם לדברים אחרים שנמצאים בגינה, בין אם מדובר בצמחים, עציצים, דשא, הצמחיה המלאכותית, פרגולה ואפילו רהיטי גן, כל דבר יכול להשפיע עלינו כך או אחרת.

אנחנו צריכים לקחת בחשבון גם את אלמנט הזמן, עד כמה זה יכול להשפיע עלינו לטווח קצר וכן לטווח ארוך. כל בחירה שאנחנו נבחר לעשות תשפיע עלינו כך או אחרת ומוטב שאנחנו נעשה את החשבון, האם זה משתלם לנו או לא.

 

עיצוב גינה עם עץ וצמחיה מלאכותית

מאפיינים שישפיעו על בחירת עץ לגינה

שטח הגינה
מה גודל שטח הגינה ועד כמה באמת אנחנו יכולים להציב בשטח שלנו עץ. אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שכל החלטה שלנו יכולה להשפיע כך או אחרת על השכנים שלנו, ולא תמיד זה אפשרי. לכן אנחנו צריכים להתחשב בגבולות השטח שעומד לרשותנו.


שיקולי גובה
גובה המבנה מול גובה העץ. אנחנו לא נרצה שהעץ יפריע לנו ולא נרצה שהוא ילכלך את המקום ולכן חשוב לשים לב מה הגובה שלנו ועד כמה אנחנו יכולים לטפל בו בצורה נוחה.


מטרה
אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו מחפשים עץ לצל, עץ ליופי ואולי אנחנו מחפשים עץ פרי. מן הסתם, אנחנו יכולים ליהנות גם משלושת הדברים ביחד. אך כשאנחנו בוחרים בעצים מסוימים, אנחנו צריכים לדעת מה הם יכולים לספק לנו ומה לא.


רמת  תחזוקה
מה אופי התחזוקה שהעץ דורש, כמה מים הוא צריך, אילו תנאי מזג אוויר נדרשים בשביל לטפל בו ואלא רק חלק מהנתונים שאנחנו צריכים להתייחס אליהם.


ניקיון
אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, האם העץ מלכלך, משיל עלים וכן דברים אחרים שיכולים לגרום לאי נעימות במקום.

לסיום, אנחנו צריכים לזכור נקודה משמעותית, כשאנחנו בוחרים עץ לגינה, זו החלטה שתלווה אותנו במשך שנים רבות, להבדיל מסוגי גידולים אחרים שאנחנו יכולים להסיר ולגדל במקומם אחרים, כאן מדובר על משהו שאנחנו נהנה ממנו לאורך שנים ארוכות.